A la feina (Mendeley) fem un programari de gestió d’articles científics «i molt més» (no vull fer massa publicitat…). Això sí, si en sou usuaris podeu afegir-me a la part social (busqueu-me pel nom mateix, “carles pina”).
El què vull comentar és el desconeixement sobre aquestes temes. Quan vaig conèixer Mendeley bàsicament no tenia absolutament cap idea que existien aquests programes per a gestionar els articles científics, fer bibliografies, etc. I això que no és una idea nova: Endnote, JabRef i molts altres porten força temps al món.
Jo vaig fer i diria que molta més gent el treball final de carrera fent la bibliografia amb BibTeX directament, altres amb OpenOffice o Microsoft Word. Enlloc de tenir-ho tot ben organitzat el què s’està llegint i d’on es treu la informació doncs una cosa més caòtica normalment, sense tantes possibilitats.
Sigui quin sigui feu-ne servir algun. Ajuda a fer feina i a organitzar. El què em va sobtar més és el desconeixement almenys entre els meus coneguts i jo mateix d’aquests programes, ni sabia que existien ni s’havia explicat a la universitat.
Es poden fer servir fins i tot per coses una mica… diferents. Com ara tenia una col·lecció pública amb restaurants, tractant els restaurants com a documents (com a tipus especial de document). O bé amb l’importador que aquests programes solen portar doncs tenir junt i organitzat llibres pendents de comprar d’Amazon, etc.
Pel que jo sé molta gent els descobreix quan fa el doctorat… i realment estaria bé coneixe’ls durant la carrera…
Exacte, en el doctorat semblen populars. No dic que calgui fer-ne servir (però ho suggereixo) però almenys conèixer que existeix aquesta eina.
Fa anys que faig anar el JabRef. Ara el Mendeley és molt més complet i està més polit.
Aquest curs vaig aconseguir donar mitja classe als alumnes de grau amb el Mendeley. Els alumnes van estar interessats, els va agradar, tot i que molt pocs ho usaran realment. El problema va ser alguns professors que mai han fet servir sistemes així i eren reticents a aquestes tecnologies.